Spousta lidí už alespoň někdy v životě uvažovala i o možnosti pustit se do internetového podnikání. A zatímco někteří takovou záležitost nakonec zavrhnuli nebo odložili na později, jsou tu i tací, kteří se do internetového byznysu pustili. A to někdy úspěšně a někdy neúspěšně. Většinou ale přinejmenším zpočátku neúspěšně.
Proč si kdekdo vysnil, že se bude podnikáním na internetu živit, ale pak se mu toho nepodařilo dosáhnout? V zásadě nejde o nic nepochopitelného. Aby se podnikání na internetu dařilo, jsou tu potřební stejně jako v jakémkoliv jiném byznysu dostateční zákazníci. A pokud tito scházejí, a to často skutečně scházejí, je to příčina nezdarů a někdy nakonec i krachu.
Jenže co si počít, když někdo podniká a podniká, ale dostatek zákazníků stále není v dohledu? Co by tu měl někdo takový změnit, aby se mu konečně podařilo získat dostatečnou návštěvnost webu a tím i naději na žádoucí zisky? Pokud to někdo takový myslí vážně, musí vsadit na dostatečně kvalitní propagaci a také na optimalizaci pro internetové vyhledávače. Přičemž tu není záhodno z těchto alternativ volit, není třeba vybírat z dvojice možností SEO vs. PPC. Protože obě tyto činnosti pomáhají, akorát že různými způsoby. Zatímco je optimalizace pro internetové vyhledávače zaměřena na to, aby se odkaz optimalizovaného webu dostal na co nejlepší pozici v internetových vyhledávačích, má PPC reklama takovou výhodnou pozici ve vyhledávačích od počátku a může tak upoutat potenciální zákazníky hned a skutečně efektivně, na rozdíl od SEO, kde se dosahuje výsledků postupně.
A tak ti, kdo chtějí být na internetu skutečně úspěšní, sázejí na SEO a PPC současně. Protože obojí dokáže jejich výsledky pozitivně ovlivnit, a čím více je tu pozitivních vlivů, tím může být pochopitelně takové internetové podnikání úspěšnější. A o úspěchy tu přece jde.