Influenceři jsou v dnešní době naprosto normální lidé, jejichž práce je být prakticky na internetu aktivní, konkrétně na sociálních sítích a dělat různé reklamy a promovat různé značky. Za toto dostávají peníze, které je živí a platí jim jejich životy, což je pro mnohé dost kontroverzní téma a někteří nechápou, jak je něco takového přeci může živit. Zejména starší generace pomalu ani neví, co to pojem influencer znamená, protože je to nový pojem, který kdysi vůbec neexistoval, protože také neexistoval internet a různé podobné technologie jako počítač či telefon, lidé tak neměli ani sociální sítě a nikdo podobný jako influencer existovat jednoduše nemohl.
Nebylo by to logické. Otázka, jak jim sociální sítě mohou vydělávat je opravdu zajímavá. Někteří tvrdě pracují pro pár peněz a sotva z toho uživí sebe, natož ještě rodinu a mít něco navíc a pak tu jsou takoví, kteří párkrát kliknou na „zveřejnit“, vyfotí se či něco okomentují a dostanou za to peníze. Dnešní doba se nezdá býti moc fér hlavně pro ty, kteří jsou stále poctiví, ale bohužel svět spěje tam, kde se na jakousi poctivost vůbec nehraje a není oceněna. V dnešní době se dá všechno přechytračit a udělat si to tak, aby člověk nemusel vůbec nic dělat, a proto vznikají právě tyto nové profese, kdy se člověk starší generace chytá za hlavu.
Ono je to trochu blbé vzhledem k tomu, že někteří opravdu nemají co do pusy a tvrdě pracují, no takový influencer vám bude tvrdit, že má obrovské množství práce a že je to vlastně full-time zaměstnání. Pravda to je, prakticky influencer na sociální sítě sdílí celý svůj osobní život, takže vlastně pracuje pořád, ovšem nikdo ho do toho nenutí. A teď jak vlastně celá tato profese funguje? Nejprve musíte mít určitý počet sledujících na sociálních sítích, aby si vás všimla firma. Ta vás poté poprosí o to, jestli byste jí nemohli dělat reklamu – lákat ostatní na produkty a tvrdit, jak je to boží. Poté vám za to dá jakousi částku a obě strany jsou spokojené. V dnešní době jedou spolupráce hlavně s módními značkami, kde daný influencer dostane slevový kód na About you díky kterému firma pozná, kolik lidí kvůli danému influencerovi koupilo daný produkt.