Jestli žijete v naivní představě, že si někdo založí na internetu vlastní web, na tomto zveřejní nějakou nabídku, začne tak podnikat a peníze za neskutečné množství uzavíraných obchodních transakcí se mu jenom pohrnou, měli byste tento svůj názor přehodnotit. Někdy tomu tak sice je nebo aspoň může být, ale rozhodně to není pravidlo, na které by se tu dalo spoléhat. To, že má někdo svůj podnikatelský web s určitou nabídkou, totiž ještě vůbec neznamená, že se najde o to nabízené mezi internetovou veřejností dostatek zájemců. Lidí je totiž sice na internetu dost, jenže je nikdo automaticky nepřiměje k tomu, aby hledali právě ten výše zmíněný konkrétní web. Nabídek je na internetu spousta, a proč by si měli vybrat právě tento, obzvláště když by ho museli třeba hodně dlouho hledat mezi dalšími relevantními odkazy v internetových vyhledávačích?
Zkrátka a dobře se musí každý, kdo má svůj web s nějako nabídkou, postarat i o to, aby byl tento pro internetovou veřejnost co nejdosažitelnější. Aby ho lidé na síti rychle a pohodlně našli a měli tak motivaci využít právě tento, a ne nějaký konkurenční.
A co je třeba učinit pro to, aby byla veřejnost motivována k využití nějaké konkrétní nabídky a aby tuto vlastně i našla? K tomu slouží pomocníci nazývaní zkráceně SEO a PPC.
PPC reklama je totiž reklamou, u níž její objednavatel, kterého propaguje, platí pouze za dosažený počet prokliků. A to znamená, že se její poskytovatel postará o to, aby ji vidělo co nejvíce zajímajících se lidí. Na tom je závislý jeho příjem z této reklamy. A proto je na tuto reklamu spolehnutí větší než na jakoukoliv jinou propagaci.
A co optimalizace pro internetové vyhledávače? Ta pomáhá webu dosáhnout nejlepší pozice ve vyhledávačích, na níž bude taková nabídka nejsnáze k nalezení. A pokud se tedy má vsadit na něco jako SEO (optimalizace) – jak na to? Nejlépe docela jednoduše. Vsaďte na profesionální pomoc a je to.